Vi har fri frakt inom Sverige

0

Villkor

Betalsätt
Vi använder Klarna som betalningsförmedlare som erbjuder fakturabetalning, delbetalning, kortbetalning samt direktbetalning via bank. Har du frågor rörande din faktura eller ditt delbetalningskonto (ej produktfrågor) så kontaktar du Klarna på 08-120 120 10.

Det finns även möjlighet att välja Swish som betalningsmetod. Du betalar tryggt och säkert med din Swish-app.

Leverans 
Beställningar skickas samma dag eller första vardagen efter att beställningen gjorts. Leveranstiderna kan variera beroende var i landet man bor: 1-4 arbetsdagar efter att vi skickat.

Ångerrätt och Öppet köp
Som privatperson har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan.

Du har inte ångerrätt om: varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, förseglingen brutits eller varan har skadats av Dig.

Vid nyttjande av ångerrätt betalar du (kunden) returfrakten. Så snart vi kan efter mottagande av returen genomför vi återbetalning eller kreditering av faktura beroende av valt betalsätt.

I de fallen där en använd vara lämnas tillbaka eller på annat sätt skadats av dig som kund har vi rätt att dra av värdeminskningen när vi återbetalar dig.

Mejla oss på kundservice@qforskin.se och meddela att du vill utnyttja ångerrätten innan du skickar tillbaka några varor.

Vid allergisk reaktion vänligen kontakta alltid kundservice.

Reklamationer 
Vi gör alltid vårt yttersta för att du ska få varor av högsta kvalitet, men ibland kan det bli fel. Om du har fått en skadad eller felaktig vara ber vi dig att kontakta oss på kundservice@qforskin.se

Om du ska skicka tillbaka en skadad vara till oss gör du det enklast i det emballage och förpackning som den skickades ut i. Vi följer konsumentköplagen vilket innebär 36 månaders reklamationsrätt. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, dvs fel som fanns i varan vid leverans. Vanligt slitage ersätts ej.

Vid eventuell returfrakt av skadad/felaktig vara står alltid vi för returkostnaden. Notera dock att vi endast står för kostnaden om du först kontaktat oss och fått instruktioner att skicka tillbaka varan.

Återbetalningar
Återbetalningen sker inom 10 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur. Fakturor krediteras och skickas ut på nytt, kortbetalningar och direktbetalning via bank återbetalas via Klarna.

Dataskyddspolicy
Vi värnar om våra kunders integritet och säkerhet. Därför har vi valt Talex som webshopsleverantör då de är väl anpassade efter GDPR. För att öka säkerheten är trafiken till vår webbutik är krypterad med SLL.

När du som kund handlar hos är vi personuppgiftsansvariga. När du väljer att betala med kort sparas informationen hos Klarna, ingen annanstans.

Vi skickar ut e-post till samtliga kunder som har sagt att de vill ha nyhetsbrev. Dessa nyhetsbrev skickas till den e-postadress som kunden angett. Man kan alltid avsäga sig från sådana utskick från oss genom att klicka på ”avprenumerera” i slutet av varje e-postmeddelande.

När man skickar in en analys eller bokar telefonrådgivning sparas de personuppgifter som man själv anger. Detta inkluderar utöver e-postadress även telefonnummer som man önskar bli uppringd på. Vi sparar informationen för att kunna erbjuda en personlig och relevant supporttjänst vid framtida kontakttillfällen.

Vill man avaktivera ett kundkonto är det enkelt att göra. Man kan även närsomhelst invända mot marknadsföring genom att klicka på avregistreringslänken i nyhetsbreven eller kontakta kundservice@qforskin.se eller 08-754 37 00 så hjälper vi till.

Powered by Talex e-handelssystem